Obvladovanje stresa

Se kdaj počutite, kot da ne morate obvladati stresa in da bo vaš večni spremljevalec? Venomer prihajajo položnice, nikoli ne uresničite želenih ciljev v enem dnevu in delo vam vzame preveč časa.

Zavedati se morate samo ene stvari, nad stresom imate veliko več vpliva kot si mislite.

Obvladovanje stresa je obvladovanje vašega načina življenja, misli, čustev in načina kako se spopadati s težavami. Ni pomembno  kako stresno se vam vaše življenje zdi, vedno se najdejo načini kako ga zmanjšati in zopet pridobiti oblast nad vašim življenjem. V nadaljevanju vam bomo predstavili nekaj načinov.

IZVOR VAŠEGA STRESA

Lahko je prepoznati izvore stresa, kot so velike spremembe v ustaljenem življenju(sprememba ali izguba službe, selitev, izguba ljubljene osebe). Vendar težje je prepoznati izvore vsakodnevnega stresa s katerim se spopada skoraj vsaka oseba.

Premislite in se zazrite v svoje misli, občutke in obnašanje, ki prispevajo k jakosti stresa. Verjetno boste opazili, da ste nenehno zaskrbljeni glede dela, družine, denarja in zdravja. Pomislite, ste zaskrbljeni zaradi vaših pričakovanj ali pričakovanj ostalih?


Se vam vaš stres zdi začasen?
( Imam milijon stvari, ki se trenutno dogajajo okoli mene, vse bo bolje kmalu. Čeprav se sploh ne spomnite kdaj ste nazadnje imeli čas zase in se resnično sprostili).Da bi prepoznali resnični izvor vašega stresa poglejte svoje navade, obnašanje in izgovore:

  • Stres je del vašega življenje doma ali v službi (Vedno je vse preveč na tempirano) ali del vaše osebnosti (pač takšna/a sem, nervozna po naravi).
  • Za stres krivite druge ljudi ali dogodke. Stres se vam zdi popolnoma vsakdanja in normalna stvar.

Dokler ne ugotovite kam spadate, se nikoli ne boste spopadli s stresom, nikoli ga ne boste obvladali ali celo odpravili.

 

Stres je vsakdanji spremljevalec mnogih ljudi (vir: Pixabay)

 

KAKO SE TRENUTNO SPOPADATE S STRESOM?

Kako se trenutno spopadate s stresom in ga obvladujete. Pišite si »stresni dnevnik«, ki vam lahko pomaga pri identificiranju metod obvladovanja. So vaše metode zdrave ali nezdrave? Pomagajo ali vam poslabšujejo stres? Na žalost se veliko ljudi s stresom spopada na napačen način. Med nezdrave načine spopadanja s stresom spadajo:

  • Pitje alkohola.
  • Preživljanje preveč časa pred računalnikom ali televizorjem.
  • Umikanje pred družino, prijatelji in aktivnostmi.
  • Uživanje prepovedanih drog.
  • Preveč spanja.
  • Znašanje nad drugimi osebami (prepiranje, jeza, agresija)

Preveč spanja ni rešitev (vir: Pixabay)

Preveč spanja ni rešitev (vir: Pixabay)

OBVLADOVANJE STRESA: FIZIČNA AKTIVNOST

Ključno vlogo pri obvladovanju stresa igra fizična aktivnost. Vendar ni potrebno, da postanete atlet ali obsedenec z telovadbo, že skoraj kakršna koli fizična aktivnost, ki jo boste vpeljali v vaš vsakdan bo pripomogla k zmanjšanju stresa in bo odpravila jezo, napetost in frustracije. Fizična aktivnost sprošča endorfine, ki dvignejo vaše razpoloženje. Prav zaradi endorfinov se počutite bolje in neobremenjeno.

Največ koristi boste imeli, če bo vaša dnevna vadba trajala vsaj 30 minut ali več. Začnite z majhnimi koraki in stopnjujete. Za začetek 10 minut vsak dan, nato pa podaljšujte, ko boste fizično pripravljeni. Najboljši učinek boste dosegli, če se boste spotili in pospešili srčni utrip, saj boste tako pridobili več energije in optimizma. Vendar začnite postopoma.

Nekaj predlogov za začetek:

  • Prižgite glasbo in plešite.
  • Peljite psa na sprehod.
  • Sprehodite se do trgovine.
  • Namesto dvigala uporabite stopnice.
  • Ne parkirajte avtomobila pred vhodom, ampak se sprehodite do vhoda.
  • Najdite si sotrpina in se skupaj spodbujajta pri aktivnostih.
  • Igrajte se s svojimi otroci zunaj na dvorišču.

Ko se boste naučili postati fizično aktivni, poskušajte aktivnost spremeniti v vsakodnevno vadbo. Najdite aktivnosti, ki so ritmične in vključujejo premikanje nog in rok. Kot so na primer: hitra hoja, tek, plavanje, plesanje, kolesarjenje, aerobika in borilne veščine.

Izbrati si morate aktivnost, ki vam je všeč in v kateri boste uživali. Med vadbo se osredotočite na svoje telo, mišice in ne razmišljajte o skrbeh. To je najlažji način, da prekinete začarani krog negativnih misli, ki se vam podzavestno porajajo v glavi.

Igra z otroci (vir: Pixabay)

Igra z otroci (vir: Pixabay)

 

OBVLADOVANJE STRESA: DRUŽENJE

Druženje z ljudmi s katerimi se počutite varno in prijetno, s katerimi se lahko pogovarjate in smejite je najhitrejši, najlažji in najučinkovitejši način obvladovanja stresa. Nič ni bolj pomirjajočega kot pogovor z osebo, ki ji popolnoma zaupate in se ji lahko izpoveste na vse možne načine. Zgradite si trdna prijateljstva, ki vas bodo navdihovala in vam vlivala upanje. Povežite se z družino, prijatelji in sodelavci. Družite se osebno, ne preko družbenih omrežij in telefona. Ne potrebujete prijateljev, ki bodo sposobni odpraviti stres, potrebujete le prijatelje, ki znajo poslušati. Če se odprete osebi, to ni znak šibkosti in ne boste v breme poslušalcu, je le znak da osebi zaupate in večina ljudi je vesela, da v njih prepoznate primerno osebo, ki se ji lahko zaupate.

IN NE POZABITE, NIKOLI NI PREPOZNO, DA ZGRADITE NOVO PRIJATELJSTVO.

 

 

OBVLADOVANJE STRESA: IZOGIBAJTE SE NEPOTREBNIM SPROŽILCEM STRESA

Seveda se ne smete izogibati stresnim situacijam, ki so nujno potrebne. (sestanek s šefom, izpiti…) Vendar presenečeni boste, ko ugotovite, da je veliko sprožilcev stresa, ki jih lahko izključite iz vašega življenja.

  • Naučite se reči NE. Spoznajte vaše meje in se jih držite. V vašem osebnem ali profesionalnem življenju ne smete nikoli prevzeti več stvari kot jih lahko obvladate. Včasih je dovoljeno reci ne, če kakšne stvari ne morete ali ne uspete narediti.
  • Izogibajte se ljudi, ki vas delajo nervozne in v družbi katerih se ne počutite dobro.
  • Prevzemite nadzor nad vašim okoljem. (če vas večerne novice spravljajo ob živce jih ne glejte, če vas zastoji na cesti nervirajo, pojdite po drugi, daljši poti.)

 

OBVLADOVANJE STRESA: SPREMENITE SITUACIJO

Če se ne morete izogniti stresni situaciji, jo poskušajte spremeniti. Pogosto gre pri  spreminjanju za način komunikacije in delovanja v vsakdanjem življenju.

  • Izrazite svoje občutke namesto da bi jih držali v sebi. Če vas nekaj ali nekdo moti, bodite samozavestni in povejte svoje pomisleke odprto in na spoštljiv način. (če imate izpit in se učite vaš klepetav cimer pa je pravkar prišel domov, mu povejte, da imate samo 5 minut časa za pogovor, saj se učite. Če ne izrazite svojih čustev, se bodo zamere gradile in obremenitev se bo večala.
  • Bodite pripravljeni na kompromis. Ko prosite nekoga, da spremeni svoje vedenje, bodite pripravljeni storiti enako..
  • Upravljajte bolje s časom. Slabo upravljanje časa lahko povzroči veliko stresa. Ampak, če si naredite načrt naprej, boste lažje ostali mirni in osredotočeni.

 

OBVLADOVANJE STRESA: SPREJMITE STVARI, KI JIH NE MORETE SPREMENITI

Številni viri stresa so neizogibni. Ne, ne morete preprečiti ali spremeniti stresorjev, kot je smrt bližnjega, hude bolezni ali recesija. V takih primerih je najboljši način za spopadanje s stresom ta, da sprejmete stvari takšne kot so. Sprejemanje je lahko težavno, vendar na dolgi rok je lažje.

 

  • Ne poskušajte nadzorovati neobvladljive. Veliko stvari v življenju je izven našega nadzora-zlasti vedenje drugih ljudi.
  • Iščite pozitivne stvari v negativnih. Ko se soočate z velikimi izzivi, poskusite gledati na njih kot priložnosti za osebno rast.
  • Naučite se odpuščati. Sprejmite dejstvo, da živimo v nepopolnem svetu in da ljudje delajo napake. Pustite jezo in zamere. Osvobodite se negativne energije z odpuščanjem in pojdite naprej.

 

OBVLADOVANJE STRESA: VZEMITE SI ČAS ZA SPROSTITEV IN ZABAVO

Z negovanjem samega sebe lahko zmanjšate stres v svojem življenju. Redno si vzemite čas za zabavo in sprostitev, saj se boste tako lažje spopadali s stresorji.

Ne mislite, da je razvajanje samega sebe luksuz. Je potreba in nujna stvar v življenju vsakega posameznika.

  • Vsak dan si vzemite čas za počitek. V dnevni urnik vključite počitek, to je čas, ko pustite vse za sabo in si napolnite baterije.
  • Vsak dan počnite nekaj kar obožujete. Vzemite si čas za aktivnosti, ki vas osrečujejo. Pa naj bo to igranje klavirja, lakiranje nohtov, sprehod v naravo, branje revije.
  • Obdržite smisel za humor. Vključuje tudi zmožnost, da se nasmejite samemu sebi. Smeh pomaga proti stresu. Zato se velik smejte.

 

OBVLADOVANJE STRESA: PREVZEMITE ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA

Poleg tega, da redno vadite, obstajajo tudi drugi načini zdrave izbire življenjskega sloga, ki lahko povečajo vašo odpornost na stres.

 

  • Jejte zdravo. Zdrava prehrana vpliva na vaše telo tako, da je bolje pripravljeno na soočanje s stresom. Začnite dan z zajtrkom. Imejte uravnoteženo prehrano.
  • Zmanjšajte vnos kofeina in sladkorja. Z zmanjšanjem količine kave, brezalkoholnih pijač, čokolade in sladkornih prigrizkov, se boste počutili bolj sproščeno in boste bolje spali.
  • Izogibajte se alkohola, cigaret in drog. Samozdravljenje z alkoholom ali drogami lahko zagotavlja enostaven pobeg od stresa, vendar olajšava je le začasna.
  • Zagotovite si dovolj spanca. Primanjkljaj spanja povzroča utrujenost in neracionalno razmišljanje, ki povečujeta stres.

Zdrava prehrana pomaga (vir: Pixabay)

Zdrava prehrana pomaga (vir: Pixabay)

Ne pozabite vsak začetek je težak, ampak kjer je volja je moč. Osvobodite se stresa in zaživite polno življenje, takšno ki si ga tudi zaslužite.

 

Povzeto po: http://www.helpguide.org/

Mateja

Eden izmed gonilnih strojev portala estetika in zdravje. Skoraj magistra marketinga, ki po duši želi biti grafična oblikovalka in novinarka. Navdušenka nad tehničnimi stvarmi in večna raziskovalka spleta in socialnih omrežij. Ljubiteljica psov in mačk, ter vsega kosmatega na štirih tačkah. Lahko ji pišete na: mateja@estetikainzdravje.si

1 Comment
  1. Meni najbolj deluje dober urnik, ustrezna prehrana in gibanje. Zelo se mi obnese tudi Dominor, zal je drag za redno uporabo.