PARADIŽNIK, VITAMINSKA BOMBA ZA BOLJŠE RAZPOLOŽENJE

Za nas  je paradižnik nesporen zmagovalec in nepogrešljiv kos zelenjave med poletjem. Okrogli rdeči plodovi spadajo med najbolj priljubljeno zelenjavo pri nas, s svojim okusom pa prepričajo skoraj vsakogar. Vendar pa paradižnik ni le dobrega okusa, tudi presenetljivo zdrav je.

Fotografija: osebni arhiv

Celice tega nizkokaloričnega ploda v 70% sestavljajo likopeni karotini, kateri varujejo naše celice, paradižniku pa dajejo prelepo rdečo barvo. Je pa pri paradižniku dobro vedeti naslednje: najbolj zdrav je, če ga zaužijemo rahlo termično obdelanega v kombinaciji z oljem. Tako se bodo likopeni karotini sprostili iz celic paradižnika v katerih so skrbno hranjeni.

 

Najbolj priporočljivo je uživati skoraj prezrele paradižnike, ki zvišujejo sladkor v krvi in s tem zboljšujejo naše razpoloženje. Poleg omenjenega je paradižnik bogat z biotinom (vitamin B za kožo, lase, nohte in sladkor v krvi), niacinom (vitamin B3 – za dober spanec in dobro razpoloženje), vitaminom C (imunski sistem), vitaminom E (imunska obramba in srce), kalijem (hrani celice, odstranjuje odvečno vodo s telesa), cinkom (za hormone in vezivna tkiva) in vlakninami (boljša prebava).

Besedilo povzeto po knjigi: Zdravilna moč sadja in zelenjave, avtorjev Klaus Oberbeil in dr. med. Christiane Lentz (1996).

HITRI IN PREPROSTI RECEPTI ZA PRIPRAVO: 

Fotografija: osebni arhiv

Pripravite si  okusno paradižnikovo solato s čebulo, bučnim oljem, soljo in (balzamičnim) kisom. solato lahko tudi poprate. Pripravite jo lahko tudi z olivnim oljem. Osvežujoče.

Fotografija: osebni arhiv

 

Napravite bruskete: porabite (malo) star kruh, in ga popečete na ponvici ali v toasterju, slednjega nato obložite s nasekljanim paradižnikom, svežo nasekljano baziliko ter strokom nasekljanega česna. Vse skupaj prelijete z (domačim) deviškim olivnim oljem. Okusno.

 

 

Pripravite paradižnikovo omako z olivnim oljem. Paradižnik naj bo zelo zrel, skoraj prezrel. V kolikor Vas moti olupek, lahko paradižnik na hitro položite v krop in ga nato olupite. Paradižnik nato narežete na kocke. Na veliko olivnega olja prepražite nasekljano srednjo čebulo, ko postekleni dodate nasekljane tri stroke česna (pražite toliko da zadiši), nato dodate narezane paradižnike. Omako začinite s soljo in malo popra, nato ji dodajte svežo baziliko. Poljubno lahko dodate v omako tudi timijan in origano, tako bo omaka še boljšega okusa. Omako postrežete s testeninami, poleg lahko ponudite tudi parmezan. Aromatično.

Fotografija: osebni arhiv

 

 

Prostor za komentar

Pustite komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen