Avokado – sadež ki pomaga pri hujšanju

Avokado je vedno bolj poznan tudi pri nas. Zdrav in okusen bolj spominja na zelenjavo in se izjemno prilega v solate.

Avokado, ki ga imenujejo tudi aligatorjeva hruška je čisto posebna vrsta sadja. Veliko ljudi bi prej reklo, da je zelenjava, saj ni sladek, uporabljamo pa ga (večinoma) v slanih jedeh. Izhaja iz Južne Amerike, njegovi ljubitelji pa so bili že Azteki in Maji. Zakaj? Iz avokada so pripravljali ”gozdno maslo”, avokado ji je nasitil za dlje časa. Avokado je pri nas vedno bolj priljubljen, a marsikdo ga šele spoznava. V nasprotju z nami so drugje po svetu z avokadom že kar malo obsedeni. Obstajajo celo restavracije, kjer je avokado kot ”zelena” nit prisoten v vsaki jedi.

Veliko maščob, a zdravih!

Avokado ima neverjetno veliko maščobe, in sicer kar med 15 in 20%, kar tri četrtine teh maščob pa je nenasičenih. S tem je avokado edini sadež s tolikšno vsebnostjo (zdravih!) maščob. Kljub temu je avokado primeren za uživanje tudi takrat, ko želimo izgubiti kilograme. Avokado je namreč lahko prebavljiv in vsebuje številne encime za razkrajanje maščob. Bogat je tudi s kislinami katere naše telo ne more proizvajati samo. To sta linolna in linolenska kislina, ki blagodejno vplivata na naše srce in preprečujeta obolenje le-tega. Bogat je tudi z vitamini, z uživanjem avokada namreč potešimo kar dve tretjini dnevne potrebe po vitaminu B6, biotinu in vitaminu E. In še ena dobra novica za nežnejši spol: z uživanjem avokada bodo menstrualne bolečine blažje. Poleg omenjenega je avokado odličen sadež, ki pripomore k temu, da lahko razmišljamo in smo vitalni. Uživanje avokada, kljub visoki vsebnosti sladkorja, niža količino sladkorja v krvi. Če vse skupaj povemo v enem stavku: z uživanjem tega neverjetnega sadeža boste v telo vnesli najboljše beljakovine, zdrave ogljikove hidrate in blagodejne maščobe.

Avokado je sadež z največjo vsebnostjo maščob, kar tri četrtine teh pa je nenasičenih.

Iz koščice do lepe sobne rastline

Za konec pa lahko avokado še posadimo: koščico prerežemo po površini (naredimo križec), vanjo napikamo nekaj zobotrebcev in jo položimo na vrh kozarca. Prerezan del koščice mora biti potopljen v vodo. Kmalu bodo s koščice v vodo začele poganjati korenine, čez nekaj časa pa bo na svet pokukala tudi rastlina. Avokado je zelo lepa zelena lončnica s čudovitimi velikimi listi.

OKUSNI RECEPTI Z AVOKADOM:

Guacamole oziroma avokadov namaz

Guacamole je verjetno najbolj znana jed iz avokada. Hitri, preprost in neverjetno okusen namaz, ki ga lahko uporabimo na tisoč in en način. Avokado prerežemo na polovico, in ga postrgamo z lupine. Pretlačimo ga z vilico (po želji lahko do čisto gladkega ali pustimo nekaj koščkov), dodamo stisnjen ali na drobne koščke narezan česen, posolimo in popopramo. Namaz lahko obogatimo z na koščke narezanim paradižnikom ali malo limone (ta poskrbi, da avokado ne porjavi).  Namažemo ga na kos kruha, ali še bolje na kos popečenega toasta, po želji ga lahko okrasimo s češnjevimi paradižniki ali dimljenim lososom. Guacamole lahko ponudimo s tortilla čipsom.

Guacamole namaz lahko ponudimo s koruznim tortilla čipsom ali s popečenimi kruhki. zdravo in okusno!

Pečena jajca ali jajca po florentinsko z dimljenim lososom in avokadom

Za okusen a zdrav zajtrk pripravimo narezan avokado, z jajcem in dimljenim lososom. Narezan avokado položimo na popečen polnozrnat kos kruha. Na avokado položimo rezino dimljenega lososa, čisto na vrh pa pečeno jajce ali jajce po florentinsko. Okusen zajtrk za odličen začetek dneva!

Če pa želimo bolj zdrav zajtrk, pa omenjeno pripravimo v pečici: Avokado prerežemo čez polovico in odstranimo koščico. V luknjo od koščice položimo manjše rezine lososa in nato vanjo ubijemo jajce. vse skupaj položimo v pečico, dokler ni jajce pečeno. Okusno in zdravo!

Jajca, dimljen losos in avokado so odlična in zdrava kombinacija.

Okusna in zdrava solata z avokadom

Narezan avokado lahko dodamo v vse vrste solate, saj ji doda prijeten okus in jo malo omehča. Mi smo se odločili, da Vam zaupamo naslednji recept:

Potrebujete zeleno solato (endivija ali frizee) in radič.  Omenjeni solati sta trši, zato je vedno dobrodošlo, da ju malo ”omehčamo” (po navadi to delamo s krompirjem ali jajcem). Dodate lahko še motovilec in mlado špinačo. Solato operete in narežete za solato. solato zabelite z olivnim oljem in belim balzamičnim kisom. Potem, ko solato premešate, na vrh dodate na kocke narezan avokado, naribano zelje, (češnjev) paradižnik, kuhano jajce (lahko tudi prepeličje) in na žaru pečene škampove repke. Okusna in zdrava solata!

Napravite si mavrično solato z avokadom. Dobra plat tega je, da lahko v solato vključite vse sestavine, ki jih imate radi.
Povzeto po: Klaus Oberbeil / dr. med. Christiane Lentz; Zdravilna moč sadja in zelenjave, 2000 Delo tiskarna d.d., Ljubljana in Brigitte Kranz; Sadje za zdravje in prehrano, 2002, Prešernova družba d.d., Ljubljana
Prostor za komentar

Pustite komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen